dimarts, 15 de març de 2011

Curri de verdures

L'altre dia us ensenyava el meu especier, avui us mostro com fer un curri, bo, bo, per començar a perdre la por a aquest món tan desconegut però alhora tan apassionant com és el món de les espècies. Estic preparant una petita exposició de les seves característiques i propietats que publicaré al bloc un dia d'aquests però mentrestant, per anar fent boca, us animo a provar i experimentar, no us en penedireu.


INGREDIENTS PEL CURRI 
(les espècies poden variar segons els gustos)

-     Oli d’oliva
-     1 culleradeta de mostassa en gra
-     1 culleradeta de comí en gra
-     1 culleradeta de coriandre en gra
-     3 cebes
-     3 grans d’all
-     3 ó 4 cm de gingebre fresc
-     1 culleradeta de garam masala (mescla d’espècies hindú) o curri
-     1 culleradeta de coriandre en pols
-     2 culleradetes de cúrcuma en pols
-     3 cullerades de concentrat de tomàquet
-     3 cullerades de iogurt grec o natural
-     1 got d’aigua
-     coriandre fresc

I com que una imatge val més que 1000 paraules...
El curri en imatges...


1. Un rajolí d'oli a la paella i torrem les llavors: coriandre, mostassa, comí... amb molt de compte que no es cremin
2. Amb la mà de morter piquem el gingebre i l'all

3.A la paella on hi tenim les llavors torrades hi sofregim la ceba fins que estigui tova, llavors hi afegim la picada d'all i gingebre

4.Seleccionem les verdures que hi volem posar, en aquest cas carabassa i cols de Brusel·les
5,  Afegim les verdures tallades a la paella amb la ceba i les deixem fins que estiguin cuïtes


6. Afegim les espècies en pols: cúrcuma, clau, comí, canyella... amb generositat!
7. Ah!!! Descobrim uns quants cigrons a la nevera que ens havien sobrat del dia abans, o llenties, o arròs o qualsevol altra cosa...
8. Els afegim a la cassola, en aquest cas paella i els barregem bé amb les verdures
9. Tomàquet fregit (de confiança, com ara Cal Valls, si no l'hem fet nosaltres) i iogurt natural, grec o pels vegans de soja.
10. Hi posem tres cullerades de tomàquet i dues de iogurt i ho barregem tot ben barrejat
11. Per últim hi tirem un got d'aigua  i ho deixem coure uns 5-10 minu. Vigilem que no es begui tot el líquid, és més bo una mica caldoset.

Es pot fer amb qualsevol altra verdura; s’hi pot afegir patates, enlloc de cigrons s’hi poden posar llenties, soja verda o qualsevol altre llegum i fins i tot s’hi poden posar ous durs que queden boníssims.
Si us agrada picant, hi podeu posar "bitxo", caiena, o qualsevol altra espècie picant. Les que aquí he esmentat, si no es posen en grans quantitats, no piquen.  

Acompanyat de qualsevol cereal: arròs, mill, quinoa, kamut... és un plat complet i equilibrat per a tota la família.


SALUT I BONS ALIMENTS!

1 comentari: