dimecres, 24 de juliol del 2013

"Spanish tapas"

Abans de marxar de vacances, vaig tenir l'oportunitat de compartir un matí de mercat i cuina amb la Robin Asbell, autora de diversos llibres  de cuina vegetariana, xef i professora de cuina a Minnesota, Estats Units.
 
La Robin va venir a passar uns dies a Barcelona i volia fer un taller de "Spanish tapas", entre altres coses perquè uns dies després, al seu país, tenia previst fer un programa de TV per explicar algunes de les tapes que aprengués a fer aquí.
 
Va demanar a l'Àlex, el propietari del pis de Barcelona on s'estava, que li busqués algú que fes tallers de cuina vegetariana i aquí és on entro jo.
 
En primer lloc vaig explicar a la Robin que, la immensa majoria de tapes que es feien, tant a Catalunya com a la resta d'Espanya, no eren precisament vegetarianes però que podríem fer una selecció i, de passada, també fer una pinzellada sobre la "Catalan cooking"
 
La Robin volia, sobretot, anar a mercat i triar productes frescos i de temporada que fossin diferents als del seu país i, a partir d'aquí, que jo li proposés plats autòctons.



La Robin i jo triant i remenant
Vam anar a la Boqueria i vam comprar tot el que a ella li cridava l'atenció i que jo li recomanava.
 
Finalment vam elaborar un menú, podríem dir de fusió entre Espanya i Catalunya,  de tapes vegetarianes i que va consistir en:


Elaborant els plats

 
Pa amb tomàquet (of course...)
Gaspatxo
Escalivada
Amanida variada amb salsa romesco
Truita de patates (amb ceba)
Pimientos de Padrón
Amanida de favetes tendres amb menta
i de postres... formatge Idiazabal (fumat) amb codonyat


Mostra de les diferents tapes que vam fer
 
Aquest és l'enllaç del seu bloc on ho explica i en aquest altre podeu veure el programa de TV "Spanish tapas" 
 


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada