diumenge, 20 de gener del 2013

Mercat de pagès a la Colònia Güell

Un matí de mercat molt intens... 

Quan l'Alexandra em va convidar a participar, durant un matí,  al Mercat de Pagès a la Colònia Güell, no m'ho vaig pensar dues vegades. Volia donar a conèixer el Mercat setmanal on els pagessos ofereixen els seus productes directament als consumidors, sense cap mena d'intermediari,  i vam pensar que si jo preparava alguns plats elaborats amb les hortalisses que es conreen al Parc Agrari del Baix Llobregat, podríem ajudar a potenciar el seu consum.  

Em van portar a casa, perquè jo pogués cuinar, carxofes, pastanagues, fesols, cebes tendres, alls tendres, raves, escaroles... 

I vaig preparar un menú complet:

Paté de carxofes
Amanida d'hivern amb salsa romesco
Cassoleta de carxofes
Taronges amb "panela" i canyella 

La Carmen, mare de l'Alexandra i assistent a molts dels meus cursos i tallers, i per tant alumna molt avançada, va preparar el paté de carxofes que, per cert, va ser el plat estrella del matí. 

Aquestes són algunes de les fotos que ens va fer la Georgina (gràcies, guapa!) mentre l'Ariadna, la meva jove sense la qual no hagués resistit ni dues hores, i jo mateixa repartíem petits tasts.


Tot a punt...

  la gent s'apropa tímidament...
comenta la jugada....





comencen els tastets...



què s'hi cuina aquí?

La meva tasca de sensibilització i divulgació de la cuina i nutrició agroecològica no seria possible si no hi haguessin persones, que com aquests pagesos, no estiguessin disposades a lluitar per poder treballar i conservar la terra, una terra massa sovint amenaçada per projectes com Eurovegas i per la deshumanització de la societat en què vivim. És feina de tots conservar la nostra sobirania alimentària.












2 comentaris:

  1. Jo m'ho vaig passar genial, i crec que a la gent li va agradar molt i molt! Isabel, gràcies per deixar-me compartir aquest dia.

    ResponElimina
  2. Ariadna, gràcies a tu. Sola no hagués pogut atendre tothom que va passar per la paradeta.

    ResponElimina