divendres, 9 de setembre de 2011

Nous cursos, noves activitats, noves receptes!!

Després de dos mesos llargs de descans "merescut", és hora de posar en marxa aquesta nova etapa. 

Vull disculpar-me i alhora donar les gràcies, a totes i tots aquells que heu anat visitant el bloc durant l'estiu i us heu trobat que no hi havia novetats. Espero seguir comptant amb tots vosaltres!!! 

El curs passat va ser molt intens pel "Viatge nutritiu" tant pel que fa referència a la tercera edició del llibre imprès amb  "Icària edicions" com als Cursos de cuina agroecològica i trobades d'Intercanvi de Sabers i sabors amb la "Xarxa de consum solidari", a més dels Cursos de cuina eficient i saludable amb "René+que electrodomèstics"

L'estiu ha servit, precisament, per preparar a consciència, els nous cursos i activitats que començaran a partir d'Octubre. També està previst fer una presentació del llibre i una nova edició (la 2ª) de l'Intercanvi de sabers i sabors. Com veieu ens espera una tardor ben moguda.

Mica, a mica, us aniré posant al dia de tot plegat però avui, i per animar-vos a cuinar (i de passada a que us apunteu als cursos:), us deixo una petita mostra del que es cuina a casa meva. Espero que us agradi.

Crema d'albergínies:

Ingredients:

 - Dues o tres albergínies
 - Una ceba
 - Un porro
 - Una patata
 - Un rajolí d'oli
 - Un bri de sal
 - Caldo de verdures 
 - Dues cullerades de iogurt natural de soja


Pelem les albergínies i la patata i les tallem a daus. La ceba i el porro, els tallarem a mitges llunes.

En una cassola amb un rajolí d'oli hi posem la ceba i el porro. Ho salem i ho deixem coure uns minuts, llavors hi afegim l'albergínia que la deixarem coure fins que també estigui una mica tova, a continuació hi posem la patata, ho remenem tot ben bé i seguidament hi afegim el caldo (si no en tenim de preparat hi podem posar una pastilla de caldo, sempre que sigui de procedència ecològica i sense sal afegida) i ho deixem bullir uns 20 minuts. Abans de triturar-ho per convertir-ho en una crema, hi afegim les dues cullerades de iogurt de soja.

En aquest cas jo tenia un paté de pebrot escalivat, que vaig posar-hi per sobre. També s'hi podria posar llavors de sèsam o qualsevol altre "atrezzo" que us vingui de gust.

Proveu-la, és deliciosa i molt fàcil de fer!!



Hamburguesa amb samfaina i shiitakes:

Ingredients:

 - Una hamburguesa vegetal per persona
 - Una ceba
 - Pebrot vermell
 - Pebrot verd
 - Carbassó
 - tomacons "xerri"
 - Bolets shiitake (o xampinyons, si no en tenim)





En una paella, sense teflon, és clar, hi posem un rajolí d'oli i hi sofregim la ceba (les paelles amb revestiment ceràmic, necessiten molt menys oli que les convencionals), quan estigui una mica tova hi afegim els pebrots, els deixem un parell de minuts i hi afegim  els carbassons, ho deixem sofregir uns minuts, fins que agafi una mica de color, hi posem els shiitakes, talladets i llavors hi posen les hamburgueses i els tomacons (o xerri), hi donem un parell de voltes, just perquè les hamburgueses s'escalfin, i ja ho podem servir.
Com podeu veure, aquestes hamburgueses són "preparades". Tot i que en general me les faig jo a casa, de tant en tant no està malament utilitzar-ne de les que venen ja fetes, això sí, sempre que tinguem molt clar la seva procedència i la seva elaboració. En aquest cas, són hamburgueses de tofu, misso i cereals de "Vegetàlia". No, si al final els de Vegetàlia m'hauran de pagar per la propaganda que els faig... 

2 comentaris:

  1. Ja et trobàvem en falta, gràcies per les teves receptes i ànims pels teus nous projectes.

    ResponElimina
  2. Eiii, gràcies, Irene, saps que? Estic fent les galetes de quinoa que em vau passar tu i la Pilar, si em surten bé (espero que sí, si no la meva reputació se'n va en orris...)les penjaré al bloc.
    Petó

    ResponElimina