dimecres, 13 de febrer de 2013

Bombons de fruita

Menjar llaminadures no vol dir, necessàriament, ingerir productes de baixa qualitat nutricional, per no dir productes carregats de sucre, edulcorants i additius  que, per donar una estona de "fals" plaer, ens omplen i embruten l'organisme, creen addicció i produeixen efectes tan indesitjables com la descalcificació òssia, o el deteriorament prematur de les peces dentals, sobretot als nens.

És clar que podem menjar, i podem donar als nostres fills llaminadures, però cal que fem un esforç per fugir de les típiques "chuches" i ens concentrem en oferir productes naturals que, a més a més de donar plaer amb la seva dolçor, ajudin a fomentar una alimentació més saludable i natural.

Bombons de suc de poma
Per posar un exemple, podem preparar uns deliciosos bombons de fruita fresca com ara aquests que vam preparar dijous passat al monogràfic d'algues.

Ingredients:
  • 1/2 litre de suc de fruita natural (o embotellat ecològic)
  • 2 cullerades de concentrat de poma (per reforçar la dolçor)
  • 1 cullerada sopera de flocs d'agar agar
  • Un motlle per preparar bombons (o similar)
Podem preparar un suc amb la fruita que tinguem a ma, si pot ser ecològica i de temporada. Posem el suc en un pot, si la fruita és al punt de maduresa no cal que hi posem el concentrat de poma però si no és prou dolça hi podem posar, mel, melassa, o qualsevol edulcorant natural, com el concentrat de poma. Hi afegim l'agar agar, la proporció sempre és d'una cullerada per mig litre de líquid, i ho fem bullir uns vuit minuts, sense deixar de remenar. Llavors ho posem al motlle i ho deixem refredar a la nevera fins que cualli.

Característiques de l'agar agar:

L’agar agar és un preparat, a partir de diferents algues de les anomenades vermelles que tenen una alta concentració en mucílags i que li confereixen les seves principals virtuts: és altament digestiva i ajuda a eliminar residus intestinals, és diürètica i laxant, i per això ajuda també a regular els nivells de colesterol. També és saciant i, pràcticament no té cap caloria, la qual cosa ajuda a regular l’obesitat. Com totes les algues, té alts nivells de sodi i, en menor proporció, calci i ferro. Es alcalinitzant.

Es pot trobar com a filaments (aquelles algues transparents que ens trobem a les amanides dels restaurant xinesos) o bé amb flocs que s’utilitzen, entre altres coses, com a espessants i gelatinosos. És un bon aliat en la preparació de postres saludables, el més usual seria la gelatina de fruites
Podeu trobar altres preparats amb l'etiqueta "agar agar" en aquest mateix bloc. 
Ah!! I als nens els agrada molt, només els ho hem d'oferir.
 

2 comentaris:

  1. Hola Isabel! No t'havia vist per la xarxa, encara. I m'han cridat l'atenciò els teus bombons de fruita, que la fruita m'agrada molt! En vaig fer uns de mandarina fa un temps, però no em van quedar tan xulos com els teus. Bé, ja tens una nova seguidora, eh? he he. Petons

    ResponSuprimeix
    Respostes
    1. Marina, encantada de tenir-te per aquí. Segur que si ho tornes a intentar et sortiran uns bombons boníssims. De vegades els cítrics costa una més de solidificar, pots provar de posar una mica més d'agar agar.

      Suprimeix